CNV Jongeren

Druk of geluk: Change Agents

Doelstelling
CNV Jongeren maakt werkstress en burn-outs op de werkvloer bespreekbaar én brengt werknemers en werkgevers samen in beweging. Acht organisaties zetten zich in om werkdruk te veranderen in werkgeluk.

Aanpak
Door middel van Design Thinking (een methode die gebruikt wordt om (complexe) problemen op te lossen) ontwikkelt CNV Jongeren samen met de organisaties een passende aanpak om werkstress tegen te gaan en werkgeluk kunnen bevorderen. Hierbij worden 20-40 jongeren opgeleid tot Change Agents. Zij zetten zich actief in om de veranderingen aan te jagen. De jongeren krijgen een basisopleiding en worden getraind en begeleid om zelfstandig problemen aan te kaarten en een olievlek van verandering in gang te zetten. Anderzijds worden deelnemende organisaties geactiveerd om draagvlak en beweging te generen op sleutelposities.

Relevantie
Eén miljoen Nederlanders heeft last van burn-out klachten en een kwart daarvan zijn jonge werknemers (25-35 jaar). Dit is erg veel en heeft groot effect op zowel individu als organisatie. Zo kost één burn-out de werkgever al € 60.000 per jaar. Het is van groot belang voor een organisatie om te focussen op gezonde en gelukkige werknemers.

https://www.cnvjongeren.nl/projecten/team-jong-en-arbeidsmarkt/druk-of-geluk-traject/

Terug omhoog